Поиск
/
Войти
Сериалы
Extra Credits
Extra Credits
/
10 мин
Добавить в расписание
Статус
Продолжается
Страна
🇺🇸 Соединенные Штаты
Канал
Всего эпизодов
971 (10 мин.)
Рейтинг и оценки сериала
Extra Credits
0
0
Оценить
Нравится сериал "Extra Credits"?
Читайте о нем в нашем Telegram-канале!
Даты выхода новых серий сериала
Extra Credits
2020 сезон
04 ч 40 м
28 эпизодов
28
30 декабря 2020
Because Games Matter - Jane the Concussion Slayer
27
16 декабря 2020
Because Games Matter - Abraham's Story
26
02 декабря 2020
The Pull of Half Life - Guns & Gravity
25
18 ноября 2020
Schrodinger's Coin - Quantum Multiverse Theory in Bioshock Infinite
24
04 ноября 2020
Destiny, The Traveler & How to Fix Planets - The Science of Destiny
23
21 октября 2020
Was GLaDOS Wrong About Science? - Momentum & Physics in Portal
22
07 октября 2020
Game Jam Showcase #6 - Take Care
21
23 сентября 2020
Finding Your Favorite Game - Game Discovery in a Crowded Market
20
09 сентября 2020
Why You Should Care About CDA 230 - Platform Responsibility & Free Speech
19
26 августа 2020
The Bystander Effect - Standing Up From the Crowd
18
21 августа 2020
The Keys to Game Management - Management Culture Around the World
17
12 августа 2020
When a Game is Too Long - Respecting the Player's Time
16
22 июля 2020
Shark Attack! Thursday at Noon - Variable Ratio & Interval Schedules
15
08 июля 2020
Likeness & Lawsuits - Including Real World People & Brands in Your Game
14
24 июня 2020
The Trolley Problem - Designs With No Right Answer
13
10 июня 2020
Distant Socializing - Gaming in the Time of COVID
12
27 мая 2020
Optimal vs Fun - Designing for Different Playstyles
11
13 мая 2020
Saving the World with Games - Citizen Science and More
10
29 апреля 2020
The Science of Mass Effect - Dark Energy and Worm Holes
9
15 апреля 2020
Gamification Sucks... - How to Improve Gamification
8
31 марта 2020
Asset Reuse - Working Smarter, Not Harder
7
18 марта 2020
Review Bombing - Making Your Voice Heard
6
04 марта 2020
Do You Own Your Games? - Retrogaming Responsibly
5
19 февраля 2020
3D NPCs Please - Adding Depth to Character
4
05 февраля 2020
Introverts and the Industry - Building Better Spaces
3
29 января 2020
Playing the Villain - Being Good at Being Bad
2
22 января 2020
Should You Play the Classics? - Why Game History Matters
1
15 января 2020
Escort Missions - Dragging Dead Weight
2019 сезон
09 ч 10 м
55 эпизодов
55
25 декабря 2019
Because Games Matter - Jacob's Story
54
18 декабря 2019
Because Games Matter - Victoria's Story
53
11 декабря 2019
Because Games Matter - J.J.'s Story
52
04 декабря 2019
Imposter Syndrome - Fake It Till You Make It
51
27 ноября 2019
Loading Screens - The Waiting Game
50
20 ноября 2019
Credits are not "Extra" - Why Game Credits Matter
49
13 ноября 2019
Get Hired: Portfolio Design - How to Build a Portfolio
48
06 ноября 2019
Game Jam Showcase #5 - Passage
47
30 октября 2019
The Perfect Horror Protagonist - Writing a Character for Fun & Terror
46
23 октября 2019
Reciprocity in RPGs - How to Share the Spotlight
45
16 октября 2019
Did Level Scaling Break Games? - Leveling in Open World Design
44
09 октября 2019
The Kobayashi Maru - No-Win Scenarios in Games
43
02 октября 2019
User Generated Content - The Upsides and Pitfalls to Level Editors
42
25 сентября 2019
The Real Core Loop - What Every Game Has In Common
41
12 сентября 2019
A Rebuilding Year - Navigating the Ups and Downs of Creative Careers
40
28 августа 2019
Content Curation - Why Digital Game Stores Are So Selective
39
21 августа 2019
The Prisoner's Dilemma - The Game Theory of Decision-Making
38
15 августа 2019
Learning to Play Magic #5 - The Psychology of Magic: The Gathering
37
14 августа 2019
Diegetic UI - Realistic, or Distracting?
36
08 августа 2019
Learning to Play Magic #4 - Building a Deck
35
07 августа 2019
Game Jam #4 Showcase - Theme: Connect
34
31 июля 2019
Mixed Success - Winning and Losing in Tabletop Roleplaying Games
33
30 июля 2019
Learning to Play Magic #3 - The Stack
32
25 июля 2019
Learning to Play Magic #2 - What's in a Color?
31
24 июля 2019
In Defense of Imagination - When to NOT Tell the Whole Story to Players
30
18 июля 2019
Learning to Play Magic #1 - Core Concepts
29
17 июля 2019
Letters to My Nephews #4 - Playing for the Long Game
28
11 июля 2019
Magic - Why We Play
27
10 июля 2019
The Disappointing Final Level - Making Better Endings For Better Games
26
03 июля 2019
Stop Normalizing Nazis - Socially Conscious Game Design
25
26 июня 2019
Bleed - Exploring Psychological Transference in Games
24
19 июня 2019
Save Scumming - The Game Design of Save Systems
23
12 июня 2019
The History of Roguelike Deckbuilders - From Playing Cards to CCGs and Beyond
22
05 июня 2019
Sticking to Your Guns - How the Doom and Dragon Quest Franchises Modernized
21
29 мая 2019
The Kuleshov Effect - Improving Character Interactions in Games
20
22 мая 2019
Comfortable Play - Respecting Boundaries in Tabletop RPGs
19
15 мая 2019
Game Celebrities - The Role of Game Devs in Pop Culture
18
08 мая 2019
Games You Might Not Have Tried #19 - Game Jam "Cycles" Edition!
17
01 мая 2019
Mental Health in Games - How We Can Do Better
16
24 апреля 2019
Technical Debt - Improving the Production Pipeline
15
17 апреля 2019
Using Narrative as Context - Balancing Gameplay and Story Elements
14
10 апреля 2019
Google Stadia - Is Cloud Gaming For Real?
13
01 апреля 2019
Games You Might Not Have Tried #20 - April 1st Edition!
12
27 марта 2019
RPG Character Sheets - Designing Gameplay Around Character Customization
11
20 марта 2019
The Importance of Not Playing Games - A Balanced Game Design Education
10
13 марта 2019
Mechanics Shaping Story - Re-examining the Core Gameplay Loop
9
06 марта 2019
Where Do Your Fortnite Dollars Really Go? - The Origin Story of Tim Sweeney
8
27 февраля 2019
Games You Might Not Have Tried #19 - Tabletop You Might Not Have Tried
7
20 февраля 2019
The Mechanics of Character Design - Analyzing the Design of Marvel Puzzle Quest
6
13 февраля 2019
Destiny vs. Warframe - $500 Million in Free Marketing
5
06 февраля 2019
The Meaning of Bandersnatch - The Philosophy of Free Will
4
30 января 2019
Games You Might Not Have Tried #18 - Game Jam Edition!
3
23 января 2019
Too Soon?!? - The Challenges of Early Builds and Game Demos
2
16 января 2019
The Catharsis of Doing - Designing Emotionally Intense Experiences
1
09 января 2019
Overwatch and Informational Audio - Sound Design in Games
2018 сезон
06 ч 40 м
40 эпизодов
40
19 декабря 2018
Because Games Matter - A Teachable Moment: Kingdom Hearts in the Classroom
39
12 декабря 2018
Because Games Matter - MJ's Story: How Games Brought a Family Together
38
05 декабря 2018
Episode 400! - Taking a Day
37
28 ноября 2018
Games You Might Not Have Tried #17 - New Games to Learn From!
36
21 ноября 2018
The GDPR - What It Means For You! (Developers AND Players!)
35
14 ноября 2018
Tutorials That Don't Talk Down To You - Context Sensitive Design
34
07 ноября 2018
Building Streaming Into Your Game - Designing Games for Observers
33
30 октября 2018
Games You Might Not Have Tried #16 - Spooky Scary Game Recommendations
32
24 октября 2018
Achieving Vicarity - Creating Livable Fiction
31
17 октября 2018
The New Player Experience - Hooks, Tutorials, Rewards
30
10 октября 2018
Aspirational Play - Adding a Sense of Wonder to Game Design
29
03 октября 2018
World of Warcraft Epidemiology - The Corrupted Blood Plague (And Why It Matters)
28
26 сентября 2018
The Metaphor is Meaning - "Show, Don't Tell" in Game Design
27
19 сентября 2018
The Joy of Losing - Learning to Have Fun Playing Games
26
12 сентября 2018
Games You Might Not Have Tried #15 - September 2018 Edition
25
22 августа 2018
How Games Challenge Us - Empathy and Intuition in Puzzle Design
24
15 августа 2018
Gestalt - The Parts and the Whole
23
08 августа 2018
Steam: What Sells - What Steam's Player Numbers Tell Us About Game Genres
22
01 августа 2018
Don't Just Hire Your Fans - Creating a Good Design Team
21
25 июля 2018
Game Therapy - How Can Games Improve Mental Health?
20
18 июля 2018
Ma, The Space Between - Uncluttered Game Design
19
11 июля 2018
The Price of Randomness - Balancing RNG
18
04 июля 2018
The Three Pillars of Game Writing - Plot, Character, Lore
17
27 июня 2018
College E-Sports - Road to Glory?
16
20 июня 2018
The Content Conundrum - Why So Many Games Feel Generic
15
13 июня 2018
Games You Might Not Have Tried #14 - Mechs, Monsters and More!
14
06 июня 2018
Ladders and Team Games - Doing it Wrong
13
30 мая 2018
Blockchain Games - Can Blockchain Technology be a Game Mechanic?
12
23 мая 2018
Choice Paralysis - Too Much of a Good Thing
11
09 мая 2018
The Digital Museum - Assassin’s Creed Origins Discovery Tour
10
25 апреля 2018
Wolfenstein vs Call of Duty - The Need for “B” Games
9
18 апреля 2018
Unpleasant Design - When Bad Design is Used to Hide Problems
8
04 апреля 2018
Impractical Research - How Academia Can Make Better Games
7
28 марта 2018
Break Points - Balancing the Math with the User Experience
6
19 марта 2018
NieR: Automata - Sacrifice and the Meaning of Kindness
5
28 февраля 2018
The Legality of Loot Boxes - Designing Ethical Lootboxes: II
4
14 февраля 2018
The Loot Box Question - Designing Ethical Lootboxes: I
3
31 января 2018
Why Do Games Cost So Much To Make? - AAA Game Budgets
2
24 января 2018
Games Should Not Cost $60 Anymore - Inflation, Microtransactions, and Publishing
1
17 января 2018
So You Want To Be in QA - The Test Chamber
2017 сезон
07 ч 40 м
46 эпизодов
46
20 декабря 2017
Hidden Game Mechanics: Design for the Human Psyche
45
12 декабря 2017
DayZ - Tragedy of the Commons: The Game
44
06 декабря 2017
Losing Player Trust - The Data Dilemma
43
29 ноября 2017
The Warhammer License (Again) - Did Games Workshop's Gamble Work?
42
22 ноября 2017
Big Huge Charity - Giving in the Games Industry
41
15 ноября 2017
A Eulogy for Quintet - Melancholy and Wonder
40
08 ноября 2017
Games You Might Not Have Tried #13 - Find New Games
39
01 ноября 2017
The Pacing of PUBG - The Thriller Tension of Battlegrounds
38
25 октября 2017
Games You Might Not Have Tried: Horror - Find New Games for Halloween
37
18 октября 2017
One More Level - The Arbitrary Endpoint Trap
36
11 октября 2017
Prey: The Enemy Inside - Testing You Softly
35
04 октября 2017
The Problem with Power Fantasies - We're Not Always Right
34
27 сентября 2017
The Anchoring Effect - Why Review Scores Matter
33
20 сентября 2017
PAX WEST 2017 Extra Credits Panel
32
30 августа 2017
Accessibility - The Curb Cut Effect
31
23 августа 2017
Keep Cutting - Sunk Cost Fallacy and Game Development
30
16 августа 2017
Game AI - Funtelligence
29
09 августа 2017
Marginal Mechanics and Red Herrings - Why So Weak?
28
02 августа 2017
Peace Games - Gaming for a Better Future
27
26 июля 2017
How Games Speak - Learn the Language of Design
26
19 июля 2017
Arts Funding - Helping Games that Help Us
25
12 июля 2017
Injustice 2: Trauma Survival - Harley Quinn's Greatest Fear
24
06 июля 2017
One Million Subs - Thank YOU for Supporting Extra Credits!
23
05 июля 2017
Getting Started as a Game Journalist - Practice, Prepare, and Pitch
22
28 июня 2017
Persona 5 and Jungian Psychology - Masks, Major Arcana, and Meaning
21
21 июня 2017
Games You Might Not Have Tried #12 - Find New Console Games
20
14 июня 2017
Perversion Subversion - Examining Hentai Sensibility
19
07 июня 2017
The Legality of Using Your Data - Games of Tomorrow
18
24 мая 2017
Indie Advice - Fire Early
17
17 мая 2017
Why Do We Ship Buggy Games? - A Look Behind the Scenes
16
03 мая 2017
Lifestyle Games - The Play's the Thing
15
26 апреля 2017
Localize Everything - Finding Hardcore Fans Worldwide
14
18 апреля 2017
A Case for Cutscenes - Everything Old is New Again
13
14 апреля 2017
Liminal Space - Incorporating Real Life into Games
12
05 апреля 2017
The Auteur Myth - Lone Visionaries... and Their Teams
11
29 марта 2017
The Stress of Game Development - Tips for Survival
10
22 марта 2017
Politics in Games - All Media is Political
9
15 марта 2017
Co-Pilot Mode - Better Together
8
08 марта 2017
De-Gamification - Flexibility to Play Your Way
7
01 марта 2017
TV You Might Not Have Tried - Check Out New Shows
6
22 февраля 2017
Non-Professional Game Dev - The Joy of Making
5
16 февраля 2017
Advanced Game Literacy - Finding Meaning in Games
4
08 февраля 2017
Basic Game Literacy - Why It's Hard to Learn How to Play
3
01 февраля 2017
Intro to UX Design - User Experience and You
2
25 января 2017
Video Games and Gambling - When Does a Game Cross the Line?
1
18 января 2017
Strategic Uncertainty - Keeping Strategy Games Fresh
2016 сезон
08 ч 00 м
48 эпизодов
48
21 декабря 2016
Because Games Matter - How Video Games Saved My Life
47
14 декабря 2016
Because Games Matter - Light in the Dark (Souls)
46
06 декабря 2016
Because Games Matter - A Better Vision
45
30 ноября 2016
Accretion - Design by Landfill: A Long Term Strategy?
44
23 ноября 2016
MMO Economies - Hyperinflation, Reserve Currencies & You!
43
17 ноября 2016
Letter to My Nephews #3 - This Is Your Story
42
09 ноября 2016
Games You Might Not Have Tried #11
41
02 ноября 2016
The Most Fundamental Deceit - Horror and How Rationality Betrays Us
40
26 октября 2016
Overwatch and Asymmetric Character Design - The Challenge of Varied Playstyles
39
19 октября 2016
Overwatch and Asymmetric Level Design - What Makes the Maps Fun?
38
12 октября 2016
The PS4 Pro - Changing the Console Market
37
05 октября 2016
Letters to My Nephews #2 - Learning to Learn
36
28 сентября 2016
Pokémon GO - Designing for Good (2)
35
21 сентября 2016
Pokémon GO - Designing for the Real World (1)
34
31 августа 2016
Free-to-Play's MECHANICS are Great - Gwent, Blitzball, and the Mini-Game Revolution
33
24 августа 2016
Improving on Pokemon GO - Making Better Augmented Reality Games
32
17 августа 2016
Understanding the Fantasy - How to Shape a Game's Design
31
10 августа 2016
Letters to My Nephews - Never Giving Up
30
03 августа 2016
Remote Development - How to Work Effectively from Long Distance
29
27 июля 2016
Games You Might Not Have Tried #10 - Find New Games
28
20 июля 2016
Games You Might Not Have Tried #9 - Find New Games
27
13 июля 2016
Classroom Metrics - Real World Case Study for Games in Schools
26
06 июля 2016
Revolution 1979 - How to Make a Documentary Game
25
29 июня 2016
The Power of Incentives - How Games Help Us Examine Our World
24
16 июня 2016
Backtracking and Level Design - Making a Way Out
23
08 июня 2016
The Warhammer 40k License - A Total Change of Strategy
22
01 июня 2016
The Copyright Dilemma - On Trademarks, Copyrights, and Patents
21
25 мая 2016
Legacy Play - Thoughts on the Vanilla WoW Server
20
18 мая 2016
Integrating Academia - Experimenting for Better Games
19
11 мая 2016
In Defense of Short Games - Worth Every Dollar
18
04 мая 2016
Enclothed Cognition - Do Character Outfits Affect Our Play?
17
28 апреля 2016
The Casual Core Fallacy - Designing for Depth
16
20 апреля 2016
Educating Game Designers - Too Much "Game" at Game Schools
15
13 апреля 2016
The Division - Problematic Meaning in Mechanics
14
06 апреля 2016
The Importance of Local Multiplayer - Seeing Eye-to-Eye
13
30 марта 2016
So You Want To Be an Animator - Building Your Career
12
23 марта 2016
Understanding the Witness - Mechanical Transference and You
11
16 марта 2016
What Does Tomorrow Look Like? - How We Envision the Future
10
09 марта 2016
Game Literacy: Games in Education - Should We Teach Game Basics?
9
02 марта 2016
The Lottery - Why People Favor Worse Odds
8
24 февраля 2016
Games You Might Not Have Tried #8 - Find New Games
7
17 февраля 2016
Why Aren't There Science Fiction Games?
6
10 февраля 2016
Why Are There No Good Video Game Movies
5
03 февраля 2016
What to Look for in 2016 - Industry Developments to Watch - Extra Credits
4
27 января 2016
Free to Play Laws - Can We Stop Predatory Practices
3
20 января 2016
Still Skeptical of V.R. - Five Challenges for Virtual Reality
2
13 января 2016
Information Density - How Mr. Robot Does a Lot with a Little
1
06 января 2016
Game Writing Pitfalls - Lost Opportunities in Games
2015 сезон
08 ч 00 м
48 эпизодов
48
16 декабря 2015
Propaganda Games - Sesame Credit - The True Danger of Gamification
47
09 декабря 2015
Games You Might Not Have Tried - Winter 2015
46
02 декабря 2015
Where Does Your Console Come From? - Supply Chains
45
25 ноября 2015
The Antihero - Can Games Create Antiheroes?
44
18 ноября 2015
More Ways to Use Randomness - What is the Goal of RNG?
43
11 ноября 2015
The Delta of Randomness - Can You Balance for RNG?
42
04 ноября 2015
Destiny is Gaming's "Law & Order" - Video Game Comfort Food
41
28 октября 2015
Places of Horror - The Secrets of Scary Settings
40
21 октября 2015
Balancing an MMO Ecosystem - Getting a Mix of Player Types
39
14 октября 2015
Bartle's Taxonomy - What Type of Player are You?
38
07 октября 2015
Future Proofing Your Design - Looking at Hearthstone and Planning Ahead
37
30 сентября 2015
Power Creep in Hearthstone - What It Teaches Us About Games
36
23 сентября 2015
Frame Rate - How Does Frame Rate Affect Gameplay?
35
16 сентября 2015
Romantic Dilemmas - How Witcher 3 Builds Character through Choice
34
09 сентября 2015
Fallout Shelter - How a Casual Game Won Over Hardcore Players
33
26 августа 2015
Puzzle Break - Teamwork and Escape the Room Games
32
19 августа 2015
Progression Systems - How Good Games Avoid Skinner Boxes
31
12 августа 2015
Returning to WWII - Four New Approaches to War Games
30
05 августа 2015
A Generation of Remasters - Welcome Updates or Troubling Omens
29
29 июля 2015
Speedrunning - Games Done Quick and Developer Tips
28
22 июля 2015
Procedural Generation - How Games Create Infinite Worlds
27
15 июля 2015
The New Future of Japan - The Auteur Movement
26
08 июля 2015
The Witcher III - Wild Hunt - Best Detective Game Ever Made
25
01 июля 2015
Advanced Social Curve Design - Empowering the Community
24
24 июня 2015
Intermediate Social Curve Design - Introducing Cooperation Rewards
23
17 июня 2015
Social Difficulty Curve - Easing Players into Communication
22
10 июня 2015
Exploration in Games - Four Ways Players Discover Joy
21
03 июня 2015
Force-of-Nature Villains - Giving a Face to Pure Evil
20
27 мая 2015
Rust - Representing Race in Games
19
20 мая 2015
Paid Mods
18
13 мая 2015
Hatred
17
06 мая 2015
On Classical Heroes
16
29 апреля 2015
Understanding Your Player
15
22 апреля 2015
Exit Points
14
15 апреля 2015
Humane Design
13
08 апреля 2015
Romance in Games
12
01 апреля 2015
Awesome Per Second
11
25 марта 2015
Four Realistic Predictions
10
18 марта 2015
Asymmetric Play
9
12 марта 2015
Games You Might Not Have Tried #7
8
12 марта 2015
The Fantastic
7
25 февраля 2015
What Makes Us Roleplay?
6
19 февраля 2015
No Gendered Mechanics
5
12 февраля 2015
A Question of Empathy
4
04 февраля 2015
Launching! How to Market Your Game
3
28 января 2015
Minimum Viable Product - How to Scope small and Start Right
2
21 января 2015
Practical Rules - Setting (and Keeping) Goals
1
14 января 2015
Basics - How To Start Your Game Development
2014 сезон
08 ч 30 м
51 эпизод
51
24 декабря 2014
Snakes and Ladders
50
17 декабря 2014
Mechanics and Tone
49
10 декабря 2014
Global Games: Norway
48
03 декабря 2014
How Games Scratch Your Multitasking Itch
47
26 ноября 2014
How to Approach Game Difficulty
46
19 ноября 2014
Interactive Video
45
12 ноября 2014
Video Game Rating Systems
44
05 ноября 2014
Shiver with Antici-pation
43
29 октября 2014
Horror That Lingers
42
22 октября 2014
Plan, Practice, Improvise
41
15 октября 2014
Digging Deeper
40
08 октября 2014
Big Bad II
39
01 октября 2014
Big Bad I
38
24 сентября 2014
Shovelware
37
17 сентября 2014
MMO Economies
36
10 сентября 2014
Historical Games
35
03 сентября 2014
Free to Play Is Currently Broken
34
27 августа 2014
First Move Advantage
33
21 августа 2014
Games You Might Not Have Tried: Humble Bundle
32
13 августа 2014
Randomness in Esports
31
06 августа 2014
Too Many Games
30
30 июля 2014
How Far Have Games Come Since 2008?
29
23 июля 2014
Choices vs Consequences
28
16 июля 2014
Open World Design
27
09 июля 2014
The Waiting Game
26
02 июля 2014
Early Access
25
25 июня 2014
Why the Vita Failed
24
18 июня 2014
The Fighting Game Problem
23
11 июня 2014
Roguelike Returns
22
04 июня 2014
Minecraft Generation
21
28 мая 2014
Why Games Do Cthulhu Wrong
20
21 мая 2014
Education: Agency
19
14 мая 2014
Education: 21st Century Skills
18
07 мая 2014
Education: Responsive Learning
17
30 апреля 2014
Education: An End to Fear
16
23 апреля 2014
Candy Crush's Success
15
16 апреля 2014
Comedic Games
14
09 апреля 2014
Doing Free to Play Wrong
13
02 апреля 2014
Net Neutrality
12
26 марта 2014
Designing for Youth
11
19 марта 2014
Collectable Games (Part 3)
10
12 марта 2014
Games You Might Not Have Tried: Cyberpunk
9
05 марта 2014
Quest Design (Part 2)
8
26 февраля 2014
Quest Design (Part 1)
7
19 февраля 2014
Simulation Sickness
6
12 февраля 2014
Growing With Our Heroes
5
05 февраля 2014
Fail Faster
4
29 января 2014
Affordances
3
22 января 2014
The Magic Circle
2
15 января 2014
Games You Might Not Have Tried: Collectable Games
1
08 января 2014
The Good We Do
2013 сезон
08 ч 10 м
49 эпизодов
49
25 декабря 2013
Incentive Systems and Politics (Part 3)
48
18 декабря 2013
Incentive Systems and Politics (Part 2)
47
11 декабря 2013
Incentive Systems and Politics (Part 1)
46
27 ноября 2013
What Is a Game?
45
20 ноября 2013
Community Management
44
13 ноября 2013
Collectable Games (Part 2)
43
06 ноября 2013
Collectable Games (Part 1)
42
30 октября 2013
Games You REALLY Might Not Have Tried
41
23 октября 2013
Spectacle Creep
40
16 октября 2013
Competitive Storytelling
39
09 октября 2013
Overlooked
38
02 октября 2013
Negative Possibility Space
37
25 сентября 2013
How Much Agency Do Games Need?
36
18 сентября 2013
The Illusion of Choice
35
11 сентября 2013
The Feeling of Agency
34
28 августа 2013
Games You Might Not Have Tried #6
33
21 августа 2013
Myers Briggs and Character Creation
32
14 августа 2013
A Case for Board Games
31
07 августа 2013
Games in Education
30
31 июля 2013
So You Want to be an Indie
29
24 июля 2013
Game Compulsion (Part 3)
28
17 июля 2013
A Little Bit of Yesterday
27
10 июля 2013
Designing for a Touch Screen
26
03 июля 2013
Used Games
25
26 июня 2013
Not a Babysitter
24
19 июня 2013
When Difficult is Fun
23
12 июня 2013
In Service to the Brand
22
05 июня 2013
Moving Forward
21
29 мая 2012
Dansky
20
22 мая 2013
Toxicity
19
15 мая 2013
The JCPenney's Effect
18
08 мая 2013
Global Games: Mexico, Argentina & Chile
17
01 мая 2013
Like a Ninja
16
24 апреля 2013
Games You Might Not Have Tried #5
15
17 апреля 2013
Minority
14
10 апреля 2013
For Whom the Bell Tolls
13
03 апреля 2013
Raising the Dead
12
27 марта 2013
Differences in Scale vs Differences in Kind
11
20 марта 2013
Why Console Specs Don't Matter
10
13 марта 2013
Intrinsic or Extrinsic
9
06 марта 2013
Word Choice
8
27 февраля 2013
More Than Exposition
7
20 февраля 2013
Funding XCOM (Part 2)
6
13 февраля 2013
Funding XCOM (Part 1)
5
06 февраля 2013
Global Games: Brazil
4
30 января 2013
The Beast Macabre
3
23 января 2013
How to Start Your Game Narrative
2
17 января 2013
Depth vs. Complexity
1
09 января 2013
God Does Not Play Dice
2012 сезон
07 ч 50 м
47 эпизодов
47
19 декабря 2012
Religion in Games (Part 2)
46
12 декабря 2012
Religion in Games (Part 1)
45
05 декабря 2012
Balancing for Skill
44
28 ноября 2012
Combining Genres
43
21 ноября 2012
Counter Play
42
14 ноября 2012
"My Name Is Ozymandias…"
41
31 октября 2012
Horror Protagonists
40
24 октября 2012
Demo Daze
39
17 октября 2012
Aesthetics of Play
38
10 октября 2012
Beyond Fun
37
03 октября 2012
Mailbag #5
36
26 сентября 2012
Digital Rentals and the Online Arcade
35
19 сентября 2012
Starting Off Right
34
12 сентября 2012
Energy Systems
33
05 сентября 2012
On Game Schools
32
29 августа 2012
Spec Ops: The Line (Part 2)
31
22 августа 2012
Spec Ops: The Line (Part 1)
30
15 августа 2012
Mechanics as Metaphor (Part 2)
29
08 августа 2012
Mechanics as Metaphor (Part 1)
28
01 августа 2012
Digital Resale
27
25 июля 2012
Games You Might Not Have Tried: 16-bit
26
18 июля 2012
Perfect Imbalance
25
11 июля 2012
The Hero’s Journey (Part 2)
24
04 июля 2012
The Hero's Journey (Part 1)
23
27 июня 2012
Power Creep
22
20 июня 2012
Games You Might Not Have Tried #4
21
13 июня 2012
Politics
20
06 июня 2012
Hard-Boiled
19
30 мая 2012
Spectrum Crunch
18
16 мая 2012
EC Fund Update
17
09 мая 2012
ARGs (Part 2)
16
02 мая 2012
ARGs (Part 1)
15
25 апреля 2012
Harassment
14
18 апреля 2012
Crowdfunding
13
11 апреля 2012
Kinect Disconnect
12
04 апреля 2012
Games You Might Not Have Tried #3
11
28 марта 2012
TransGaming
10
21 марта 2012
Mass Effect 3 DLC
9
14 марта 2012
Western & Japanese RPGs (Part 3)
8
07 марта 2012
Western & Japanese RPGs (Part 2)
7
29 февраля 2012
Western & Japanese RPGs (Part 1)
6
22 февраля 2012
So You Want to be a Developer (Part 2)
5
15 февраля 2012
So You Want to be a Developer (Part 1)
4
08 февраля 2012
Mailbag #4
3
01 февраля 2011
Mailbag #3
2
25 января 2011
SOPA & PIPA
1
11 января 2012
Skyrim's Opening
2011 сезон
08 ч 30 м
51 эпизод
51
21 декабря 2011
Puzzle Games
50
14 декабря 2011
Playtesting
49
07 декабря 2011
Technobabble
48
30 ноября 2011
The Singularity
47
23 ноября 2011
Deus Ex: Human Revolution
46
16 ноября 2011
The Diablo III Marketplace
45
09 ноября 2011
The Uncanny Valley
44
02 ноября 2011
Working Conditions
43
26 октября 2011
Zombies
42
19 октября 2011
Call of Juarez: The Cartel
41
12 октября 2011
Propaganda Games
40
05 октября 2011
So You Want To Be a Producer
39
28 сентября 2011
Games You Might Not Have Tried #2
38
21 сентября 2011
Pro Gaming
37
14 сентября 2011
Cutscenes
36
07 сентября 2011
Pacing
35
31 августа 2011
Let's Talk About Publishing
34
24 августа 2011
Game Addiction part 2
33
17 августа 2011
Game Addiction part 1
32
10 августа 2011
The MMORTS
31
03 августа 2011
"Art" Is Not the Opposite of "Fun"
30
27 июля 2011
The Pre-Production Problem
29
21 июля 2011
S.978 and Operation Rainfall
28
14 июля 2011
Microtransactions
27
07 июля 2011
Sharing Our Medium
26
30 июня 2011
Race in Games
25
23 июня 2011
Game Reviews
24
16 июня 2011
The Role of the Player
23
09 июня 2011
Our Oscars
22
02 июня 2011
Anonymous
21
26 мая 2011
NOT a Security Episode
20
19 мая 2011
The Myth of the Gun
19
12 мая 2011
Graphics vs Aesthetics
18
05 мая 2011
Gamifying Education
17
28 апреля 2011
Learning From Other M
16
21 апреля 2011
Games You Might Not Have Tried (...or Heard Of)
15
14 апреля 2011
Consoles are the New Coin-Op
14
07 апреля 2011
Metrics
13
31 марта 2011
Gamification
12
24 марта 2011
Tangential Learning
11
17 марта 2011
Tutorials 101
10
10 марта 2011
True Female Characters
9
03 марта 2011
Ludus Florentis
8
24 февраля 2011
An Open Letter to EA Marketing
7
17 февраля 2011
Achievements
6
10 февраля 2011
Playing Like a Designer Part 2
5
03 февраля 2011
Playing Like a Designer Part 1
4
27 января 2011
Amnesia and Story Structure
3
20 января 2011
Piracy
2
13 января 2011
Non-Combat Gaming
1
06 января 2011
Mailbag #2
2010 сезон
03 ч 50 м
23 эпизода
23
30 декабря 2010
Choice and Conflict
22
23 декабря 2010
A Season of Hope
21
16 декабря 2010
Narrative Mechanics
20
09 декабря 2010
Sexual Diversity
19
02 декабря 2010
Sex in Games
18
25 ноября 2010
The Skinner Box
17
18 ноября 2010
Easy Games
16
11 ноября 2010
So You Want to be a Game Designer
15
04 ноября 2010
Facing Controversy
14
28 октября 2010
Symbolism 101
13
21 октября 2010
Mailbag #1
12
14 октября 2010
Diversity
11
07 октября 2010
Kinect and Move
10
30 сентября 2010
Project Ten Dollar
9
23 сентября 2010
Videogame Music
8
16 сентября 2010
Gamer
7
09 сентября 2010
Enriching Lives
6
02 сентября 2010
Free Speech
5
26 августа 2010
No Redeeming Value
4
19 августа 2010
Where Did Survival Horror Go?
3
12 августа 2010
Innovation
2
10 августа 2010
The Future of MMOs
1
29 июля 2010
Video Games & Bad Writing
18 сезон
03 ч 10 м
19 эпизодов
19
26 августа 2020
The Bystander Effect - Standing Up From the Crowd
18
21 августа 2020
The Keys to Game Management - Management Culture Around the World
17
12 августа 2020
When a Game is Too Long - Respecting the Player's Time
16
22 июля 2020
Shark Attack! Thursday at Noon - Variable Ratio & Interval Schedules
15
08 июля 2020
Likeness & Lawsuits - Including Real World People & Brands in Your Game
14
24 июня 2020
The Trolley Problem - Designs With No Right Answer
13
10 июня 2020
Distant Socializing - Gaming in the Time of COVID
12
27 мая 2020
Optimal vs Fun - Designing for Different Playstyles
11
13 мая 2020
Saving the World with Games - Citizen Science and More
10
29 апреля 2020
The Science of Mass Effect - Dark Energy and Worm Holes
9
15 апреля 2020
Gamification Sucks... - How to Improve Gamification
8
31 марта 2020
Asset Reuse - Working Smarter, Not Harder
7
18 марта 2020
Review Bombing - Making Your Voice Heard
6
04 марта 2020
Do You Own Your Games? - Retrogaming Responsibly
5
19 февраля 2020
3D NPCs Please - Adding Depth to Character
4
05 февраля 2020
Introverts and the Industry - Building Better Spaces
3
29 января 2020
Playing the Villain - Being Good at Being Bad
2
22 января 2020
Should You Play the Classics? - Why Game History Matters
1
15 января 2020
Escort Missions - Dragging Dead Weight
17 сезон
09 ч 10 м
55 эпизодов
55
25 декабря 2019
Because Games Matter - Jacob's Story
54
18 декабря 2019
Because Games Matter - Victoria's Story
53
11 декабря 2019
Because Games Matter - J.J.'s Story
52
04 декабря 2019
Imposter Syndrome - Fake It Till You Make It
51
27 ноября 2019
Loading Screens - The Waiting Game
50
20 ноября 2019
Credits are not "Extra" - Why Game Credits Matter
49
13 ноября 2019
Get Hired: Portfolio Design - How to Build a Portfolio
48
06 ноября 2019
Game Jam Showcase #5 - Passage
47
30 октября 2019
The Perfect Horror Protagonist - Writing a Character for Fun & Terror
46
23 октября 2019
Reciprocity in RPGs - How to Share the Spotlight
45
16 октября 2019
Did Level Scaling Break Games? - Leveling in Open World Design
44
09 октября 2019
The Kobayashi Maru - No-Win Scenarios in Games
43
02 октября 2019
User Generated Content - The Upsides and Pitfalls to Level Editors
42
25 сентября 2019
The Real Core Loop - What Every Game Has In Common
41
12 сентября 2019
A Rebuilding Year - Navigating the Ups and Downs of Creative Careers
40
28 августа 2019
Content Curation - Why Digital Game Stores Are So Selective
39
21 августа 2019
The Prisoner's Dilemma - The Game Theory of Decision-Making
38
15 августа 2019
Learning to Play Magic #5 - The Psychology of Magic: The Gathering
37
14 августа 2019
Diegetic UI - Realistic, or Distracting?
36
08 августа 2019
Learning to Play Magic #4 - Building a Deck
35
07 августа 2019
Game Jam #4 Showcase - Theme: Connect
34
31 июля 2019
Mixed Success - Winning and Losing in Tabletop Roleplaying Games
33
30 июля 2019
Learning to Play Magic #3 - The Stack
32
25 июля 2019
Learning to Play Magic #2 - What's in a Color?
31
24 июля 2019
In Defense of Imagination - When to NOT Tell the Whole Story to Players
30
18 июля 2019
Learning to Play Magic #1 - Core Concepts
29
17 июля 2019
Letters to My Nephews #4 - Playing for the Long Game
28
11 июля 2019
Magic - Why We Play
27
10 июля 2019
The Disappointing Final Level - Making Better Endings For Better Games
26
03 июля 2019
Stop Normalizing Nazis - Socially Conscious Game Design
25
26 июня 2019
Bleed - Exploring Psychological Transference in Games
24
19 июня 2019
Save Scumming - The Game Design of Save Systems
23
12 июня 2019
The History of Roguelike Deckbuilders - From Playing Cards to CCGs and Beyond
22
05 июня 2019
Sticking to Your Guns - How the Doom and Dragon Quest Franchises Modernized
21
29 мая 2019
The Kuleshov Effect - Improving Character Interactions in Games
20
22 мая 2019
Comfortable Play - Respecting Boundaries in Tabletop RPGs
19
15 мая 2019
Game Celebrities - The Role of Game Devs in Pop Culture
18
08 мая 2019
Games You Might Not Have Tried #19 - Game Jam "Cycles" Edition!
17
01 мая 2019
Mental Health in Games - How We Can Do Better
16
24 апреля 2019
Technical Debt - Improving the Production Pipeline
15
17 апреля 2019
Using Narrative as Context - Balancing Gameplay and Story Elements
14
10 апреля 2019
Google Stadia - Is Cloud Gaming For Real?
13
01 апреля 2019
Games You Might Not Have Tried #20 - April 1st Edition!
12
27 марта 2019
RPG Character Sheets - Designing Gameplay Around Character Customization
11
20 марта 2019
The Importance of Not Playing Games - A Balanced Game Design Education
10
13 марта 2019
Mechanics Shaping Story - Re-examining the Core Gameplay Loop
9
06 марта 2019
Where Do Your Fortnite Dollars Really Go? - The Origin Story of Tim Sweeney
8
27 февраля 2019
Games You Might Not Have Tried #19 - Tabletop You Might Not Have Tried
7
20 февраля 2019
The Mechanics of Character Design - Analyzing the Design of Marvel Puzzle Quest
6
13 февраля 2019
Destiny vs. Warframe - $500 Million in Free Marketing
5
06 февраля 2019
The Meaning of Bandersnatch - The Philosophy of Free Will
4
30 января 2019
Games You Might Not Have Tried #18 - Game Jam Edition!
3
23 января 2019
Too Soon?!? - The Challenges of Early Builds and Game Demos
2
16 января 2019
The Catharsis of Doing - Designing Emotionally Intense Experiences
1
09 января 2019
Overwatch and Informational Audio - Sound Design in Games
16 сезон
04 ч 40 м
28 эпизодов
28
19 декабря 2018
Because Games Matter - A Teachable Moment: Kingdom Hearts in the Classroom
27
12 декабря 2018
Because Games Matter - MJ's Story: How Games Brought a Family Together
26
05 декабря 2018
Episode 400! - Taking a Day
25
28 ноября 2018
Games You Might Not Have Tried #17 - New Games to Learn From!
24
21 ноября 2018
The GDPR - What It Means For You! (Developers AND Players!)
23
14 ноября 2018
Tutorials That Don't Talk Down To You - Context Sensitive Design
22
07 ноября 2018
Building Streaming Into Your Game - Designing Games for Observers
21
30 октября 2018
Games You Might Not Have Tried #16 - Spooky Scary Game Recommendations
20
24 октября 2018
Achieving Vicarity - Creating Livable Fiction
19
17 октября 2018
The New Player Experience - Hooks, Tutorials, Rewards
18
10 октября 2018
Aspirational Play - Adding a Sense of Wonder to Game Design
17
03 октября 2018
World of Warcraft Epidemiology - The Corrupted Blood Plague (And Why It Matters)
16
26 сентября 2018
The Metaphor is Meaning - "Show, Don't Tell" in Game Design
15
19 сентября 2018
The Joy of Losing - Learning to Have Fun Playing Games
14
12 сентября 2018
Games You Might Not Have Tried #15 - September 2018 Edition
13
22 августа 2018
How Games Challenge Us - Empathy and Intuition in Puzzle Design
12
15 августа 2018
Gestalt - The Parts and the Whole
11
08 августа 2018
Steam: What Sells - What Steam's Player Numbers Tell Us About Game Genres
10
01 августа 2018
Don't Just Hire Your Fans - Creating a Good Design Team
9
25 июля 2018
Game Therapy - How Can Games Improve Mental Health?
8
18 июля 2018
Ma, The Space Between - Uncluttered Game Design
7
11 июля 2018
The Price of Randomness - Balancing RNG
6
04 июля 2018
The Three Pillars of Game Writing - Plot, Character, Lore
5
27 июня 2018
College E-Sports - Road to Glory?
4
20 июня 2018
The Content Conundrum - Why So Many Games Feel Generic
3
13 июня 2018
Games You Might Not Have Tried #14 - Mechs, Monsters and More!
2
06 июня 2018
Ladders and Team Games - Doing it Wrong
1
30 мая 2018
Blockchain Games - Can Blockchain Technology be a Game Mechanic?
15 сезон
04 ч 10 м
25 эпизодов
25
23 мая 2018
Choice Paralysis - Too Much of a Good Thing
24
09 мая 2018
The Digital Museum - Assassin’s Creed Origins Discovery Tour
23
25 апреля 2018
Wolfenstein vs Call of Duty - The Need for “B” Games
22
18 апреля 2018
Unpleasant Design - When Bad Design is Used to Hide Problems
21
04 апреля 2018
Impractical Research - How Academia Can Make Better Games
20
28 марта 2018
Break Points - Balancing the Math with the User Experience
19
19 марта 2018
NieR: Automata - Sacrifice and the Meaning of Kindness
18
28 февраля 2018
The Legality of Loot Boxes - Designing Ethical Lootboxes: II
17
14 февраля 2018
The Loot Box Question - Designing Ethical Lootboxes: I
16
31 января 2018
Why Do Games Cost So Much To Make? - AAA Game Budgets
15
24 января 2018
Games Should Not Cost $60 Anymore - Inflation, Microtransactions, and Publishing
14
17 января 2018
So You Want To Be in QA - The Test Chamber
13
20 декабря 2017
Hidden Game Mechanics: Design for the Human Psyche
12
12 декабря 2017
DayZ - Tragedy of the Commons: The Game
11
06 декабря 2017
Losing Player Trust - The Data Dilemma
10
29 ноября 2017
The Warhammer License (Again) - Did Games Workshop's Gamble Work?
9
22 ноября 2017
Big Huge Charity - Giving in the Games Industry
8
15 ноября 2017
A Eulogy for Quintet - Melancholy and Wonder
7
08 ноября 2017
Games You Might Not Have Tried #13 - Find New Games
6
01 ноября 2017
The Pacing of PUBG - The Thriller Tension of Battlegrounds
5
25 октября 2017
Games You Might Not Have Tried: Horror - Find New Games for Halloween
4
18 октября 2017
One More Level - The Arbitrary Endpoint Trap
3
11 октября 2017
Prey: The Enemy Inside - Testing You Softly
2
04 октября 2017
The Problem with Power Fantasies - We're Not Always Right
1
27 сентября 2017
The Anchoring Effect - Why Review Scores Matter
14 сезон
04 ч 10 м
25 эпизодов
25
20 сентября 2017
PAX WEST 2017 Extra Credits Panel
24
30 августа 2017
Accessibility - The Curb Cut Effect
23
23 августа 2017
Keep Cutting - Sunk Cost Fallacy and Game Development
22
16 августа 2017
Game AI - Funtelligence
21
09 августа 2017
Marginal Mechanics and Red Herrings - Why So Weak?
20
02 августа 2017
Peace Games - Gaming for a Better Future
19
26 июля 2017
How Games Speak - Learn the Language of Design
18
19 июля 2017
Arts Funding - Helping Games that Help Us
17
12 июля 2017
Injustice 2: Trauma Survival - Harley Quinn's Greatest Fear
16
06 июля 2017
One Million Subs - Thank YOU for Supporting Extra Credits!
15
05 июля 2017
Getting Started as a Game Journalist - Practice, Prepare, and Pitch
14
28 июня 2017
Persona 5 and Jungian Psychology - Masks, Major Arcana, and Meaning
13
21 июня 2017
Games You Might Not Have Tried #12 - Find New Console Games
12
14 июня 2017
Perversion Subversion - Examining Hentai Sensibility
11
07 июня 2017
The Legality of Using Your Data - Games of Tomorrow
10
24 мая 2017
Indie Advice - Fire Early
9
17 мая 2017
Why Do We Ship Buggy Games? - A Look Behind the Scenes
8
03 мая 2017
Lifestyle Games - The Play's the Thing
7
26 апреля 2017
Localize Everything - Finding Hardcore Fans Worldwide
6
18 апреля 2017
A Case for Cutscenes - Everything Old is New Again
5
14 апреля 2017
Liminal Space - Incorporating Real Life into Games
4
05 апреля 2017
The Auteur Myth - Lone Visionaries... and Their Teams
3
29 марта 2017
The Stress of Game Development - Tips for Survival
2
22 марта 2017
Politics in Games - All Media is Political
1
15 марта 2017
Co-Pilot Mode - Better Together
13 сезон
04 ч 10 м
25 эпизодов
25
08 марта 2017
De-Gamification - Flexibility to Play Your Way
24
01 марта 2017
TV You Might Not Have Tried - Check Out New Shows
23
22 февраля 2017
Non-Professional Game Dev - The Joy of Making
22
16 февраля 2017
Advanced Game Literacy - Finding Meaning in Games
21
08 февраля 2017
Basic Game Literacy - Why It's Hard to Learn How to Play
20
01 февраля 2017
Intro to UX Design - User Experience and You
19
25 января 2017
Video Games and Gambling - When Does a Game Cross the Line?
18
18 января 2017
Strategic Uncertainty - Keeping Strategy Games Fresh
17
21 декабря 2016
Because Games Matter - How Video Games Saved My Life
16
14 декабря 2016
Because Games Matter - Light in the Dark (Souls)
15
06 декабря 2016
Because Games Matter - A Better Vision
14
30 ноября 2016
Accretion - Design by Landfill: A Long Term Strategy?
13
23 ноября 2016
MMO Economies - Hyperinflation, Reserve Currencies & You!
12
17 ноября 2016
Letter to My Nephews #3 - This Is Your Story
11
09 ноября 2016
Games You Might Not Have Tried #11
10
02 ноября 2016
The Most Fundamental Deceit - Horror and How Rationality Betrays Us
9
26 октября 2016
Overwatch and Asymmetric Character Design - The Challenge of Varied Playstyles
8
19 октября 2016
Overwatch and Asymmetric Level Design - What Makes the Maps Fun?
7
12 октября 2016
The PS4 Pro - Changing the Console Market
6
05 октября 2016
Letters to My Nephews #2 - Learning to Learn
5
28 сентября 2016
Pokémon GO - Designing for Good (2)
4
21 сентября 2016
Pokémon GO - Designing for the Real World (1)
3
31 августа 2016
Free-to-Play's MECHANICS are Great - Gwent, Blitzball, and the Mini-Game Revolution
2
24 августа 2016
Improving on Pokemon GO - Making Better Augmented Reality Games
1
17 августа 2016
Understanding the Fantasy - How to Shape a Game's Design
12 сезон
04 ч 10 м
25 эпизодов
25
10 августа 2016
Letters to My Nephews - Never Giving Up
24
03 августа 2016
Remote Development - How to Work Effectively from Long Distance
23
27 июля 2016
Games You Might Not Have Tried #10 - Find New Games
22
20 июля 2016
Games You Might Not Have Tried #9 - Find New Games
21
13 июля 2016
Classroom Metrics - Real World Case Study for Games in Schools
20
06 июля 2016
Revolution 1979 - How to Make a Documentary Game
19
29 июня 2016
The Power of Incentives - How Games Help Us Examine Our World
18
16 июня 2016
Backtracking and Level Design - Making a Way Out
17
08 июня 2016
The Warhammer 40k License - A Total Change of Strategy
16
01 июня 2016
The Copyright Dilemma - On Trademarks, Copyrights, and Patents
15
25 мая 2016
Legacy Play - Thoughts on the Vanilla WoW Server
14
18 мая 2016
Integrating Academia - Experimenting for Better Games
13
11 мая 2016
In Defense of Short Games - Worth Every Dollar
12
04 мая 2016
Enclothed Cognition - Do Character Outfits Affect Our Play?
11
28 апреля 2016
The Casual Core Fallacy - Designing for Depth
10
20 апреля 2016
Educating Game Designers - Too Much "Game" at Game Schools
9
13 апреля 2016
The Division - Problematic Meaning in Mechanics
8
06 апреля 2016
The Importance of Local Multiplayer - Seeing Eye-to-Eye
7
30 марта 2016
So You Want To Be an Animator - Building Your Career
6
23 марта 2016
Understanding the Witness - Mechanical Transference and You
5
16 марта 2016
What Does Tomorrow Look Like? - How We Envision the Future
4
09 марта 2016
Game Literacy: Games in Education - Should We Teach Game Basics?
3
02 марта 2016
The Lottery - Why People Favor Worse Odds
2
24 февраля 2016
Games You Might Not Have Tried #8 - Find New Games
1
17 февраля 2016
Why Aren't There Science Fiction Games?
11 сезон
04 ч 10 м
25 эпизодов
25
10 февраля 2016
Why Are There No Good Video Game Movies
24
03 февраля 2016
What to Look for in 2016 - Industry Developments to Watch - Extra Credits
23
27 января 2016
Free to Play Laws - Can We Stop Predatory Practices
22
20 января 2016
Still Skeptical of V.R. - Five Challenges for Virtual Reality
21
13 января 2016
Information Density - How Mr. Robot Does a Lot with a Little
20
06 января 2016
Game Writing Pitfalls - Lost Opportunities in Games
19
16 декабря 2015
Propaganda Games - Sesame Credit - The True Danger of Gamification
18
09 декабря 2015
Games You Might Not Have Tried - Winter 2015
17
02 декабря 2015
Where Does Your Console Come From? - Supply Chains
16
25 ноября 2015
The Antihero - Can Games Create Antiheroes?
15
18 ноября 2015
More Ways to Use Randomness - What is the Goal of RNG?
14
11 ноября 2015
The Delta of Randomness - Can You Balance for RNG?
13
04 ноября 2015
Destiny is Gaming's "Law & Order" - Video Game Comfort Food
12
28 октября 2015
Places of Horror - The Secrets of Scary Settings
11
21 октября 2015
Balancing an MMO Ecosystem - Getting a Mix of Player Types
10
14 октября 2015
Bartle's Taxonomy - What Type of Player are You?
9
07 октября 2015
Future Proofing Your Design - Looking at Hearthstone and Planning Ahead
8
30 сентября 2015
Power Creep in Hearthstone - What It Teaches Us About Games
7
23 сентября 2015
Frame Rate - How Does Frame Rate Affect Gameplay?
6
16 сентября 2015
Romantic Dilemmas - How Witcher 3 Builds Character through Choice
5
09 сентября 2015
Fallout Shelter - How a Casual Game Won Over Hardcore Players
4
26 августа 2015
Puzzle Break - Teamwork and Escape the Room Games
3
19 августа 2015
Progression Systems - How Good Games Avoid Skinner Boxes
2
12 августа 2015
Returning to WWII - Four New Approaches to War Games
1
05 августа 2015
A Generation of Remasters - Welcome Updates or Troubling Omens
10 сезон
04 ч 10 м
25 эпизодов
25
29 июля 2015
Speedrunning - Games Done Quick and Developer Tips
24
22 июля 2015
Procedural Generation - How Games Create Infinite Worlds
23
15 июля 2015
The New Future of Japan - The Auteur Movement
22
08 июля 2015
The Witcher III - Wild Hunt - Best Detective Game Ever Made
21
01 июля 2015
Advanced Social Curve Design - Empowering the Community
20
24 июня 2015
Intermediate Social Curve Design - Introducing Cooperation Rewards
19
17 июня 2015
Social Difficulty Curve - Easing Players into Communication
18
10 июня 2015
Exploration in Games - Four Ways Players Discover Joy
17
03 июня 2015
Force-of-Nature Villains - Giving a Face to Pure Evil
16
27 мая 2015
Rust - Representing Race in Games
15
20 мая 2015
Paid Mods
14
13 мая 2015
Hatred
13
06 мая 2015
On Classical Heroes
12
29 апреля 2015
Understanding Your Player
11
22 апреля 2015
Exit Points
10
15 апреля 2015
Humane Design
9
08 апреля 2015
Romance in Games
8
01 апреля 2015
Awesome Per Second
7
25 марта 2015
Four Realistic Predictions
6
18 марта 2015
Asymmetric Play
5
12 марта 2015
Games You Might Not Have Tried #7
4
12 марта 2015
The Fantastic
3
25 февраля 2015
What Makes Us Roleplay?
2
19 февраля 2015
No Gendered Mechanics
1
12 февраля 2015
A Question of Empathy
9 сезон
04 ч 10 м
25 эпизодов
25
04 февраля 2015
Launching! How to Market Your Game
24
28 января 2015
Minimum Viable Product - How to Scope small and Start Right
23
21 января 2015
Practical Rules - Setting (and Keeping) Goals
22
14 января 2015
Basics - How To Start Your Game Development
21
24 декабря 2014
Snakes and Ladders
20
17 декабря 2014
Mechanics and Tone
19
10 декабря 2014
Global Games: Norway
18
03 декабря 2014
How Games Scratch Your Multitasking Itch
17
26 ноября 2014
How to Approach Game Difficulty
16
19 ноября 2014
Interactive Video
15
12 ноября 2014
Video Game Rating Systems
14
05 ноября 2014
Shiver with Antici-pation
13
29 октября 2014
Horror That Lingers
12
22 октября 2014
Plan, Practice, Improvise
11
15 октября 2014
Digging Deeper
10
08 октября 2014
Big Bad II
9
01 октября 2014
Big Bad I
8
24 сентября 2014
Shovelware
7
17 сентября 2014
MMO Economies
6
10 сентября 2014
Historical Games
5
03 сентября 2014
Free to Play Is Currently Broken
4
27 августа 2014
First Move Advantage
3
21 августа 2014
Games You Might Not Have Tried: Humble Bundle
2
13 августа 2014
Randomness in Esports
1
06 августа 2014
Too Many Games
8 сезон
04 ч 20 м
26 эпизодов
26
17 сентября 2014
MMO Economies
25
30 июля 2014
How Far Have Games Come Since 2008?
24
23 июля 2014
Choices vs Consequences
23
16 июля 2014
Open World Design
22
09 июля 2014
The Waiting Game
21
02 июля 2014
Early Access
20
25 июня 2014
Why the Vita Failed
19
18 июня 2014
The Fighting Game Problem
18
11 июня 2014
Roguelike Returns
17
04 июня 2014
Minecraft Generation
16
28 мая 2014
Why Games Do Cthulhu Wrong
15
21 мая 2014
Education: Agency
14
14 мая 2014
Education: 21st Century Skills
13
07 мая 2014
Education: Responsive Learning
12
30 апреля 2014
Education: An End to Fear
11
23 апреля 2014
Candy Crush's Success
10
16 апреля 2014
Comedic Games
9
09 апреля 2014
Doing Free to Play Wrong
8
02 апреля 2014
Net Neutrality
7
26 марта 2014
Designing for Youth
6
19 марта 2014
Collectable Games (Part 3)
5
12 марта 2014
Games You Might Not Have Tried: Cyberpunk
4
05 марта 2014
Quest Design (Part 2)
3
26 февраля 2014
Quest Design (Part 1)
2
19 февраля 2014
Simulation Sickness
1
12 февраля 2014
Growing With Our Heroes
7 сезон
04 ч 20 м
26 эпизодов
26
19 марта 2014
Collectable Games (Part 3)
25
05 февраля 2014
Fail Faster
24
29 января 2014
Affordances
23
22 января 2014
The Magic Circle
22
15 января 2014
Games You Might Not Have Tried: Collectable Games
21
08 января 2014
The Good We Do
20
25 декабря 2013
Incentive Systems and Politics (Part 3)
19
18 декабря 2013
Incentive Systems and Politics (Part 2)
18
11 декабря 2013
Incentive Systems and Politics (Part 1)
17
27 ноября 2013
What Is a Game?
16
20 ноября 2013
Community Management
15
13 ноября 2013
Collectable Games (Part 2)
14
06 ноября 2013
Collectable Games (Part 1)
13
30 октября 2013
Games You REALLY Might Not Have Tried
12
23 октября 2013
Spectacle Creep
11
16 октября 2013
Competitive Storytelling
10
09 октября 2013
Overlooked
9
02 октября 2013
Negative Possibility Space
8
25 сентября 2013
How Much Agency Do Games Need?
7
18 сентября 2013
The Illusion of Choice
6
11 сентября 2013
The Feeling of Agency
5
28 августа 2013
Games You Might Not Have Tried #6
4
21 августа 2013
Myers Briggs and Character Creation
3
14 августа 2013
A Case for Board Games
2
07 августа 2013
Games in Education
1
31 июля 2013
So You Want to be an Indie
6 сезон
04 ч 10 м
25 эпизодов
25
24 июля 2013
Game Compulsion (Part 3)
24
17 июля 2013
A Little Bit of Yesterday
23
10 июля 2013
Designing for a Touch Screen
22
03 июля 2013
Used Games
21
26 июня 2013
Not a Babysitter
20
19 июня 2013
When Difficult is Fun
19
12 июня 2013
In Service to the Brand
18
05 июня 2013
Moving Forward
17
29 мая 2012
Dansky
16
22 мая 2013
Toxicity
15
15 мая 2013
The JCPenney's Effect
14
08 мая 2013
Global Games: Mexico, Argentina & Chile
13
01 мая 2013
Like a Ninja
12
24 апреля 2013
Games You Might Not Have Tried #5
11
17 апреля 2013
Minority
10
10 апреля 2013
For Whom the Bell Tolls
9
03 апреля 2013
Raising the Dead
8
27 марта 2013
Differences in Scale vs Differences in Kind
7
20 марта 2013
Why Console Specs Don't Matter
6
13 марта 2013
Intrinsic or Extrinsic
5
06 марта 2013
Word Choice
4
27 февраля 2013
More Than Exposition
3
20 февраля 2013
Funding XCOM (Part 2)
2
13 февраля 2013
Funding XCOM (Part 1)
1
06 февраля 2013
Global Games: Brazil
5 сезон
04 ч 20 м
26 эпизодов
26
06 марта 2013
Word Choice
25
30 января 2013
The Beast Macabre
24
23 января 2013
How to Start Your Game Narrative
23
17 января 2013
Depth vs. Complexity
22
09 января 2013
God Does Not Play Dice
21
19 декабря 2012
Religion in Games (Part 2)
20
12 декабря 2012
Religion in Games (Part 1)
19
05 декабря 2012
Balancing for Skill
18
28 ноября 2012
Combining Genres
17
21 ноября 2012
Counter Play
16
14 ноября 2012
"My Name Is Ozymandias…"
15
31 октября 2012
Horror Protagonists
14
24 октября 2012
Demo Daze
13
17 октября 2012
Aesthetics of Play
12
10 октября 2012
Beyond Fun
11
03 октября 2012
Mailbag #5
10
26 сентября 2012
Digital Rentals and the Online Arcade
9
19 сентября 2012
Starting Off Right
8
12 сентября 2012
Energy Systems
7
05 сентября 2012
On Game Schools
6
29 августа 2012
Spec Ops: The Line (Part 2)
5
22 августа 2012
Spec Ops: The Line (Part 1)
4
15 августа 2012
Mechanics as Metaphor (Part 2)
3
08 августа 2012
Mechanics as Metaphor (Part 1)
2
01 августа 2012
Digital Resale
1
25 июля 2012
Games You Might Not Have Tried: 16-bit
4 сезон
04 ч 20 м
26 эпизодов
26
15 августа 2012
Mechanics as Metaphor (Part 2)
25
18 июля 2012
Perfect Imbalance
24
11 июля 2012
The Hero’s Journey (Part 2)
23
04 июля 2012
The Hero's Journey (Part 1)
22
27 июня 2012
Power Creep
21
20 июня 2012
Games You Might Not Have Tried #4
20
13 июня 2012
Politics
19
06 июня 2012
Hard-Boiled
18
30 мая 2012
Spectrum Crunch
17
16 мая 2012
EC Fund Update
16
09 мая 2012
ARGs (Part 2)
15
02 мая 2012
ARGs (Part 1)
14
25 апреля 2012
Harassment
13
18 апреля 2012
Crowdfunding
12
11 апреля 2012
Kinect Disconnect
11
04 апреля 2012
Games You Might Not Have Tried #3
10
28 марта 2012
TransGaming
9
21 марта 2012
Mass Effect 3 DLC
8
14 марта 2012
Western & Japanese RPGs (Part 3)
7
07 марта 2012
Western & Japanese RPGs (Part 2)
6
29 февраля 2012
Western & Japanese RPGs (Part 1)
5
22 февраля 2012
So You Want to be a Developer (Part 2)
4
15 февраля 2012
So You Want to be a Developer (Part 1)
3
08 февраля 2012
Mailbag #4
2
01 февраля 2011
Mailbag #3
1
25 января 2011
SOPA & PIPA
3 сезон
04 ч 30 м
27 эпизодов
27
08 февраля 2012
Mailbag #4
26
01 февраля 2011
Mailbag #3
25
11 января 2012
Skyrim's Opening
24
21 декабря 2011
Puzzle Games
23
14 декабря 2011
Playtesting
22
07 декабря 2011
Technobabble
21
30 ноября 2011
The Singularity
20
23 ноября 2011
Deus Ex: Human Revolution
19
16 ноября 2011
The Diablo III Marketplace
18
09 ноября 2011
The Uncanny Valley
17
02 ноября 2011
Working Conditions
16
26 октября 2011
Zombies
15
19 октября 2011
Call of Juarez: The Cartel
14
12 октября 2011
Propaganda Games
13
05 октября 2011
So You Want To Be a Producer
12
28 сентября 2011
Games You Might Not Have Tried #2
11
21 сентября 2011
Pro Gaming
10
14 сентября 2011
Cutscenes
9
07 сентября 2011
Pacing
8
31 августа 2011
Let's Talk About Publishing
7
24 августа 2011
Game Addiction part 2
6
17 августа 2011
Game Addiction part 1
5
10 августа 2011
The MMORTS
4
03 августа 2011
"Art" Is Not the Opposite of "Fun"
3
27 июля 2011
The Pre-Production Problem
2
21 июля 2011
S.978 and Operation Rainfall
1
14 июля 2011
Microtransactions
2 сезон
04 ч 20 м
26 эпизодов
26
21 июля 2011
S.978 and Operation Rainfall
25
07 июля 2011
Sharing Our Medium
24
30 июня 2011
Race in Games
23
23 июня 2011
Game Reviews
22
16 июня 2011
The Role of the Player
21
09 июня 2011
Our Oscars
20
02 июня 2011
Anonymous
19
26 мая 2011
NOT a Security Episode
18
19 мая 2011
The Myth of the Gun
17
12 мая 2011
Graphics vs Aesthetics
16
05 мая 2011
Gamifying Education
15
28 апреля 2011
Learning From Other M
14
21 апреля 2011
Games You Might Not Have Tried (...or Heard Of)
13
14 апреля 2011
Consoles are the New Coin-Op
12
07 апреля 2011
Metrics
11
31 марта 2011
Gamification
10
24 марта 2011
Tangential Learning
9
17 марта 2011
Tutorials 101
8
10 марта 2011
True Female Characters
7
03 марта 2011
Ludus Florentis
6
24 февраля 2011
An Open Letter to EA Marketing
5
17 февраля 2011
Achievements
4
10 февраля 2011
Playing Like a Designer Part 2
3
03 февраля 2011
Playing Like a Designer Part 1
2
27 января 2011
Amnesia and Story Structure
1
20 января 2011
Piracy
1 сезон
04 ч 20 м
26 эпизодов
26
20 января 2011
Piracy
25
13 января 2011
Non-Combat Gaming
24
06 января 2011
Mailbag #2
23
30 декабря 2010
Choice and Conflict
22
23 декабря 2010
A Season of Hope
21
16 декабря 2010
Narrative Mechanics
20
09 декабря 2010
Sexual Diversity
19
02 декабря 2010
Sex in Games
18
25 ноября 2010
The Skinner Box
17
18 ноября 2010
Easy Games
16
11 ноября 2010
So You Want to be a Game Designer
15
04 ноября 2010
Facing Controversy
14
28 октября 2010
Symbolism 101
13
21 октября 2010
Mailbag #1
12
14 октября 2010
Diversity
11
07 октября 2010
Kinect and Move
10
30 сентября 2010
Project Ten Dollar
9
23 сентября 2010
Videogame Music
8
16 сентября 2010
Gamer
7
09 сентября 2010
Enriching Lives
6
02 сентября 2010
Free Speech
5
26 августа 2010
No Redeeming Value
4
19 августа 2010
Where Did Survival Horror Go?
3
12 августа 2010
Innovation
2
10 августа 2010
The Future of MMOs
1
29 июля 2010
Video Games & Bad Writing
Расписание спецэпизодов
04 ч 00 м
24 эпизода
24
12 октября 2020
Extra Politics - Fixing Broken Politics - Social Media
23
07 сентября 2020
D&D One-Shot Announcement
22
14 августа 2020
Extra Credits Game Jam 2020 Announcement
21
23 июля 2018
Extra Politics #8: Fixing the Game - How to Patch Gerrymandering
20
16 июля 2018
Extra Politics #7: Is the Game Broken? - Designer's Intent and the Triple Power Rule
19
09 июля 2018
Extra Politics #6: Who Writes the Rules? - Rules, Part 3
18
02 июля 2018
Extra Politics #5: Cheating - Rules, Part 2
17
25 июня 2018
Extra Politics #4: The Rules of Society - Rules, Part 1
16
18 июня 2018
Extra Politics #3: Catch-up Mechanics - The Role of the Press, Third Parties, and Money
15
11 июня 2018
Extra Politics #2: Polls vs Win Charts - Positional Heuristics
14
04 июня 2018
Extra Politics #1: Points, Actions, and Marginal Votes - The Game of Elections
13
-
Games You Might Not Have Tried #8 - Find New Games
12
-
Extra Remix - SGX - Electronic Dance Music and Video Games
11
18 января 2012
Stand Together: The Gaming Community vs SOPA and PIPA
10
-
Don't miss out on Extra Play!
9
-
Announcing the Extra Credits Store! Bring Home a GAME Plushie!
8
-
Announcement Extra Play and the Return of Side Quest!
7
02 сентября 2015
PAX 2015 - Scott Explains How Extra Credits is Made
6
22 сентября 2010
PAX 2010: Rusel DeMaria Interview
5
21 сентября 2010
PAX 2010: Richard Garfield & James Ernest Interview
4
20 сентября 2010
PAX 2010: Becoming a Game Writer Panel
3
17 сентября 2010
PAX 2010: Jeff Pobst Interview
2
16 сентября 2010
PAX 2010: Game Design 101 Panel
1
15 сентября 2010
PAX 2010: Backstage with Anamanaguchi